Ga naar hoofdinhoud

Heb jij misschien informatie over Brunssum in WOII?!

Als stichting doen we er alles aan om alle puzzelstukjes bij elkaar te zoeken over deze periode. Dat is lastig want veel informatie is inmiddels verdwenen, bijvoorbeeld omdat mensen die het hebben meegemaakt overlijden.

Toch komt er soms uit onverwachte hoek informatie beschikbaar, bijvoorbeeld bij het opruimen van spullen van opa of oma. Foto’s, dagboeken of aantekeningen.

Heb jij zelf informatie of ken je iemand die misschien nog informatie heeft, dan horen wij dat heel graag . Samen kunnen we dan kijken of de informatie bruikbaar is. In dat geval vragen we toestemming om de informatie te gebruiken.

De documentaire onderduik Brunssum WOII gemeente Brunssum

Een mooi voorbeeld om de nog beschikbare informatie te vinden is de oproep van de Gemeente Brunssum. Voor een documentaire over de onderduik in Brunssum zijn we op zoek naar overlevenden die hun verhaal willen vertellen. De opnames zijn inmiddels gestart en worden begin 2022 afgerond.

Verhalen op film vastleggen

De Jack Aldewereld Stichting beschikt over eigen filmopnameapparatuur. Mocht het nodig zijn, kunnen we dus ook verhalen zelf vastleggen.